Informační portál Svazu postižených civilizačními chorobami v ČR z.s.
Kuchařka pro dialyzované pacienty

Knihu Lenky Dubcové obsahující 130 receptů vydalo nakladatelství ALMI.

Aktivní život není jen pro mladé

Mnozí lidé se mylně domnívají, že možnost žít aktivním životem je vyhrazena pouze mladým lidem. Opak je pravdou. Mnozí dříve narození žijí aktivně. Možnost žít aktivním životem není závislá na věku, ale na způsobu života.

Víno pro zdraví i dobrou náladu

Když se řekne víno, mnohému z nás se vybaví oblíbený nápoj, který se pije pomalu, v menším množství, nápoj, který se vychutnává. Pod pojmem víno je třeba si představit také ovoce, hroznové víno, které je bohatým zdrojem mnoha zdraví prospěšných látek.

Jak si zlomit páteř

Poškození páteře vlivem úrazu je dost častý druh úrazu. Někdy je naštěstí bez následků, někdy ne. Jaké jsou následky a jak těmto úrazům předejít?

Ovoce – plody léta

Léto je obdobím krásného slunného počasí i chutného a zdravého ovoce. Na jakém ovoci si můžeme v létě pochutnat a jaké má prospěšné účinky na naše zdraví?

Rizika opalování a jak jim předejít

Není pochyb o tom, že naše tělo potřebuje být vystaveno určité míře slunečních paprsků. Sluneční paprsky nám v dostatečné míře prospívají, avšak při nadbytku nám naopak škodí. V horkých letních dnech se rádi sluníme. Jaká rizika s sebou přináší opalování a jak jim předejít?

Zdravý spánek – klíč k našemu zdraví

Člověk stráví v průměru jednu třetinu života spaním. Spánek není jen doba, kdy nejsme vzhůru a kdy mozek odpočívá. Naopak během spánku má mozek mnoho práce. Spánek je nezbytný pro regeneraci našeho těla, je klíčový pro naše tělesné i duševní zdraví.

Topinambury, batáty - tak trochu jiné brambory

Topinambury, batáty a brambory jsou zcela rozdílné rostliny. Mají jedno společné, jejich hlízy se navzájem velmi podobají. Jsou si podobné i způsobem použití v kuchyni. Avšak topinambury je možné na rozdíl od batátů a brambor konzumovat také v syrovém stavu.

Jód - prvek pro naše zdraví

Pod pojmem jód si mnozí lidé představí dezinfekční prostředek tmavě fialové barvy. Jód je obsažen také v našem těle, bez dostatečného množství jódu se naše tělo neobejde.

Lepší prevence než demence

Počet lidí trpících Alzheimerovou chorobou a dalšími onemocněními mozku stále stoupá. Naštěstí se proti tomu můžeme bránit prevencí. Co dělat, aby nás demence nepostihla, radí ve své přednášce na téma "Lepší prevence než demence" dr. Jitka Hořejšová, specialistka antiagingu.

Jak ve zdraví přečkat zimu

Zima klade zvýšené nároky nejen na náš imunitní systém, ale na celé naše tělo. Jak ji přečkat ve zdraví?

Dietní štědrovečerní stůl

Štědrovečerní stůl je plný pochoutek, bohatých na kalorie. Pochutnat si mohou i ti, kteří jsou nuceni držet ze zdravotních důvodů dietu. Dietní nemusí znamenat bez chuti, i na dietních jídlech si můžete pochutnat.

Černý bez – nejen obtížný plevel

Černý bez je pro zahrádkáře a sadaře obtížný plevel, avšak pro mnoho lidí je snadno dostupná léčivá rostlina. Její léčivé účinky znali naši předkové, kteří jí používali na léčbu mnoha nemocí. Černý bez nejen léčí, lze si na něm i pochutnat.Z jeho květů i bobulí se dá připravit léčivý a chutný sirup.

Setkání s babou bylinkářkou

Bylinky hrály v životě našich předků důležitou roli, pomáhaly jim při různých nemocech a potížích. Téměř v každé vesnici byla baba bylinkářka. Baby bylinkářky jsou i v současné době, jednou z nich je bývalá učitelka chemie. přírodopisu a pracovních činností Mgr. Jarmila Podhorná.

Švestky – zdravý pamlsek s vysokým obsahem vlákniny

Kdo by neznal švestky! Švestky však nejsou pouze základní surovina na přípravu švestkových povidel, slivovice nebo známé švestkové omáčky. Švestky jsou také bohatou zásobárnou zdraví prospěšných látek.

Borůvky – bobule plné zdraví

Borůvky jsou nejen známou a oblíbenou ingrediencí naší kuchyně, ale také léčivou potravinou. Pro jejich bohatý obsah zdraví prospěšných látek a široké léčivé účinky se jim někdy říká elixír mládí.

Maliny jako jídlo i jako lék

Maliny mají široké využití nejen v kuchyni, ale také jako přírodní lék a dokonce i v kosmetice. Toto bobulovité ovoce si můžeme také pěstovat na své zahrádce.

Houbaření – zdraví prospěšná činnost

Teplé a deštivé počasí láká houbaře do lesů. Houbaření je nejen zdraví prospěšná, ale i užitečná činnost. Šikovné kuchařky vykouzlí z hub pochoutky.

Hlávkové zelí – zásobárna zdraví

Hlávkové zelí je součástí našeho jídelníčku, připravujeme z něho různá jídla nebo ho jíme syrové. A přitom si mnohdy neuvědomujeme, jaký poklad pro naše zdraví se skrývá v obyčejné hlávce zelí, bílého nebo červeného.

Šalvěj lékařská – pro chuť i pro zdraví

Šalvěj je známá, všestranné využitelná léčivá bylina. Hodí se nejen k léčebným účelům, své využití má také v kosmetice i v naší kuchyni.

Červená řepa – pro zdraví i regeneraci organismu

Červená řepa má své= místo v kuchyni. A právem. A to nejen díky její specifické, lahodné chuti, ale také jejím pozitivním účinkům na naše zdraví.

Vláknina nejen pro zdravá střeva

Mnozí lidé považují vlákninu pouze jako prostředek proti zácpě. Vláknina má však pro naše tělo širší využití

Nezapomeňte v létě na pitný režim

Mnozí lidé pijí až když mají žízeň, to je však chyba. Žízeň už je prvním příznakem dehydratace, tj. nedostatku tekutin. Pít je třeba průběžné během dne a nečekat na pocit žízně, zvláště to latí v horkých letních dnech, kdy naše tělo potřebuje více tekutin. Kolik tekutin naše tělo ztratilo, tolik je mu třeba dodat.

Zázvor – kořen pro naše zdraví

Zázvor je u nás oblíbené koření, které se přidává k masu, rybám i do pečiva. Zázvorový čaj osvěží v každém ročním období. A nejen to, zázvor lze používat i jako lék.

Dubová kůra na popraskanou a podrážděnou pokožku

Dubová kůra je známá svými léčivými účinky. Ve spojení s konopím se její léčivé účinky zvyšují.

Karmín – barvivo z brouků

Nevzali byste nikdy do úst brouka? A přesto si na jednom z nich pochutnáváte, konkrétně na červci nopálovém. Z tělíček tohoto brouka pochází přírodní barvivo karmín, které je přidáváno do mnoha potravin.

Sladidlo jménem glukózo-fruktózový sirup

Glukózo-fruktózový sirup je sladidlo, které výrobci potravin často používají. S tímto sladidlem se lze setkat i tam, kde bychom to nečekali. Toto sladidlo brání nejen naší snaze zhubnout nebo si udržet svoji tělesnou hmotnost, na naše tělo má i další vliv.

Léčivá síla v česneku

Česnek není třeba představovat, má své stálé místo na našem jídelníčku. Česnek je také přírodní lék proti mnoha nemocem.

Pohanka nejen pro bezlepkovou dietu

Pohanka se díky svým přínosem pro naše zdraví stává oblíbenou součástí našeho jídelníčku.

Banán – ovoce pro zdraví a štíhlou linii

Banán je skvělé ovoce, které dodá energii, dobrou náladu, podpoří kvalitní spánek a také zasytí. Banán se pro svůj vysoký obsah zásadotvorných látek používá při detoxikaci těla a tím také pomáhá při hubnutí. Pro úspěšné hubnutí je nejprve třeba zbavit tělo odpadních látek.

Kopřiva – pomocník nejen při očistě těla

Kopřiva je známá nejen jako plevel, ale také jako léčivá rostlina a jako pomocník při očistě našeho těla.

Jarní očista

Očišťovat své tělo, tj. zbavovat ho odpadních látek a regenerovat ho je potřeba nejen na jaře, ale během celého roku. Na jaře je však vhodné provést po zimním období generální úklid svého těla. Jarní očista očistí naše tělo i mysl a zlepší nám kondici.

Zelený čaj – nejen tradiční japonský nápoj

Zelený čaj je nejen oblíbený a chutný nápoj. Má také léčivé účinky. Nejlépe chutná neslazený, kdo nemá rád hořký čaj, může si ho osladit stévií.

Sushi – tradiční japonské jídlo

Sushi je klasické, tradiční japonské jídlo, známé a oblíbené v mnoha částech světa. Sushi je velkým přínosem pro naše zdraví.

Čokoláda – zdravá pochoutka

Čokoláda je známá a oblíbená pochoutka. A dokonce i zdravá, obsahuje mnoho látek, prospěšných pro naše tělo. To se týká pouze kvalitní hořké čokolády, není totiž čokoláda jako čokoláda.

Chilli papričky – pro výraznou chuť i štíhlou linii

Chilli papričky jsou nejen pikantní ingrediencí do různých jídel. Mohou nám pomoci i při hubnutí, a to díky obsahu látky, která zrychluje metabolismus.

Vitamín D – vitamín zdraví a dlouhověkosti

Vitamín D je důležitý nejen pro naše zdraví, ale také pro náš imunitní systém i pro naši dlouhověkost.

Stévie sladká – sladidlo pro diabetiky i pro ty, kteří chtějí zhubnout

Stévie je přírodní sladidlo vhodné pro hubnutí i pro diabetiky. Jedná se o drobnou zelenou rostlinku, jejíž listy mají sladkou chuť. Stévie neobsahuje žádné kalorie, zato obsahuje mnoho látek prospěšných našemu zdraví

Brokolice pro štíhlost a zdraví

Brokolice je díky komplexu zdraví prospěšných látek jednou z nejzdravějších potravin.

Skořice pomáhá při léčbě cukrovky

Vědci v posledních letech zjistili i příznivé působení skořice u pacientů s cukrovkou. Skořice zmírňuje toto onemocnění, na které trpí stále velké množství lidí.

,,Kouzelné,, borůvky, zdravé srdce

Flavanoidy, zejména tmavě modrá barviva antocyaniny chrání buňky a tkáně před poškozením, způsobují rozšíření krevních cév, mají vlastnost zlepšit krevní cirkulaci, udržují pružné cévy, zdravé srdce a kontrolují krevní tlak, chrání tedy před kardiovaskulárními chorobami, Alzheimerovou chorobou.

Odstranění vápenatých usazenin z cév v mozku a srdce česnekem a citrónem

Jsou- li cévy v mozku a srdci zvápenatelé, pije se denně jedna likérová sklenak (0,2cl) výtažku z asi 30 oloupaných dílků česneku a 5ti malých, nakrájených a neoolopuaných přírodních citrónů (bio).

Olej ze lněných semínek a tvaroh- dieta při rakovině, artritidě, roztroušené skleróze, lupénce, exémech apod

Roku 1951 německá biochemička Dr.Johanna Budwing udělala velký medicínský objev. Svoji metodu využívala k léžbě pacietů s rakovinou a lidi postižené vážnými srdečními chorobami, artritidou apod, v jejichž uzdravení už lékaři nevěřili.

Hlíva ústřičná a rakytníkový olej

Hlíva s rakytníkovým olejem jsou dva silní bojovníci se širokým arzenálem zbraní pro zlepšení zdraví, dodání vitality a životní energie.

Cukrovka - prevence a životospráva

Základem prevence diabetu je správná životospráva:úprava stravovacích návyků, zvýšení pohybové aktivity a zvládání stresu.

Cholesterol

Patnáct až dvacet procent národa má zvýšený cholesterol, to znamená vyšší koncentraci tuku v krvi. Pokud se u těchto lidí nadbytek cholesterolu nepodchytí včas, mají velké riziko kardiovaskulárních onemocnění, tedy onemocnění srdce a cév, na které se u nás nejvíce umírá.

Ledinková voda

Jednoduchou úpravou vody získáme silný energetický zdroj, můžeme zamezit stálé únavě a dokonce zvýšit svou potenci.

Rady báby bylinkářky

Historie a současnost využívání mateřídoušky a jejích léčivých účinků.

JAK ODSTRANIT KLÍŠTĚ

nfikovaná klíšťata se v současné době vyskytují téměř po celé ČR. „Pořídit“ si klíště můžeme dnes opravdu kdekoliv ( nemusíme ani do lesa)a nakazit se můžeme i na zahradě, nebo v parku.

Co nám dávají bylinky

Dnes je módní pěstovat bylinky. Nic proti bylinkám , naopak. Ale je dobré vědět, jakou moc, ta která bylinka má, co nám může nabídnout.


© SPCCH Všechna práva vyhrazena.Webdesign by Proxima design.