Informační portál Svazu postižených civilizačními chorobami v ČR z.s.

Cukrovka - prevence a životospráva

| autor:


zpět

Správná strava je jádro prevence. Příjem energie by měl být vyrovnaný s jejím výdejem. Pokud však v rovnováze není vzniká obezita. Důležité je omezit cukr a potraviny obsahující cukr, konzumovat bychom měli více zeleniny a ovoce, těstovin, luštěnin, rýže, celozrnného pečiva. V prevenci jsou nevhodné pokrmy jako např. druhotně zpracované maso- paštiky, uzeniny naopak dobré je zařadit do jídelníčku ryby a drůbež.

 

 

 

Pohyb je základem zdraví a prevence cukrovky. Nejen že snižuje krevní tlak a posiluje svaly včetně srdečního pomáhá také udržovat tělo v kondici a regulovat hladinu cholesterolu v krvi. Pohyb posiluje imunitní systém a také odbourává stres. Aby byl účinný je nutné se mu věnovat pravidelně (minimálně 30minut denně).

Stres- je známo, že stres může ovlivňovat zdravotní stav a není dobré ho podceňovat. Není reálné v dnešní době stres úplně odbourat, je však možné ho zvládat, a to například dostatečným spánkem nebo odpočinkem. Stres by neměl ovlivňovat stravování, aby bylo nepravidelné a nezdravé či aby bylo jídlo konzumováno ve spěchu ba dokonce za pohybu.

Pokud budeme dodržovat prevenci, nebude mít nemoc tak velkou šanci nás lapit.

 

 

zdroj:

Televizní Magazín Právo (12.listopad 2011)

© SPCCH Všechna práva vyhrazena.Webdesign by Proxima design.